Praca so ziakmi, ktorí sa ucia Jolly Phonics od prveho rocnika, je pre mna ako ucitelku jednoduchsia. Jednoduchsia preto, lebo ich postupne ucim schopnosti, ktore nam ulahcuju pracu a umoznuju naucit ich viac. Kolko casu zaberie naucit deti len vyslovovat slova, potom naucit ich vyznam a este aj spravne pouzit vo vete? Vela. Velmi vela. Program Jolly Phonics vyuziva cas a to je pre mna dolezite. Mojim cielom je naucit deti co najviac, pocas obdobia ktoré mám obmedzené. Program JP ponuka uceleny program az po gramatiku a to je to, co pre ziakov na prvom stupni potrebujeme. Stale si kladiem otazku, preco ich hned mame ucit a zatazovat gramatickymi javmi a pravidlami, ked este toho tolko nemaju prezite. Preco im vysvetlujeme ako co funguje v anglickom jazyku, ake ma co pravidlo a nedavame im priestor zazit to? Na slovenskom jazyku sa ucia citat, pisat, porozumiet. Na lyziarskom sa ucia lyzovat priamo na zjazdovkach bez dlhych teorii, pocas kurzu plavania su v kontakte s vodou hned od prvych minut. Pytam sa preco su poziadavky v uceni anglickeho jazyka ine? Preco ich tak vela zatazujeme pravidlami a nemozeme im dat priestor na zazitky a porozumenie? Jolly Phonics vnimam ako pozitivnu zmenu v uceni anglickeho jazyka pre ziakov na prvom stupni, aby sa nase deti neucili 15 rokov to iste a aby od prvych hodin napredovali vpred. Aby sa prve roky nepodcenovali, ale naopak vyuzili. Deti su ako “spongia”, dokazu nasavat vela informacii. Žiaci sa vďaka Jolly Phonics učia jazyk krok po kroku. Sklada sa im z toho jeden celok, ktory im od prvych hodin dava vyznam. Preco? Lebo to tak maju aj vo svojom materinskom jazyku. Doteraz ziaci nastupili do skoly a prve 2 roky kreslili, malovali, opakovali cisla, farby a dookola. Zrazu nastupili do 3. rocnika a mali vediet pisat, citat, skladat vety, rozumiet ich vyznamu, prekladat apod. V ich hlavickach nastal chaos, stres a odpor k jazyku. Preco? Lebo sme chceli od nich to, co sme ich nenaucili a vsetko naraz. Vdaka Jolly Phonics zazivaju jazyk od prvych hodin cez slovnu zasobu, pribehy, ukazky, pobavenie, pisanie, rozpravanie. Krok po kroku nabaluju coraz viac zazitkov a dostavaju anglicky jazyk do seba pocuvanim, rozpravanim ale aj pisanim. Posuvaju sa vpred z hodiny na hodinu. Ako druhaci citaju, aj neznamy text. Neboja sa. Neboja sa citat, neboja sa rozpravat, tesia sa pisat diktat. Vidim, že deti vďaka Jolly Phonics reaguju zivsie, menej sa boja, citaju a vyslovuju krajsie ako ovela starsi ziaci, slovnu zasobu vedia pouzit vo vetach akosi prirodzenejsie.